Smaaktest

Smaaktest voor uw nieuwe product?
Als er iets ingewikkeld is, is dat het fenomeen smaak. Daarover kan volgens de welbekende uitdrukking eindeloos getwist worden, maar Smaakonderzoek.nl heeft er juist een wetenschap van gemaakt om ondernemers in de voedingsmiddelindustrie en de retail verder te helpen: wat vindt de consument lekker, en wat niet? Uitzonderingen bestaan er natuurlijk altijd. Maar aan de hand van uiteenlopende data worden nieuwe producten aan een voedingstest onderworpen om erachter te komen of (het gros van de) doelgroep het lekker vindt en tot consumptie oftewel aanschaf zal overgaan. Een marketingafdeling kan nog zo zijn best doen en nog zoveel ervaring hebben, zonder smaaktest blijft het gissen of uw lancering een succes wordt. De smaak bepaalt de herhaalaankoop van het product.
Onze producten
De producten van smaakonderzoek.nl zijn gebaseerd op zogenaamd ‘hedonisch’ onderzoek. Wij onderzoeken dus vooral wat consumenten wel of niet lekker vinden smaken, ruiken of voelen. Dat levert een schat aan informatie op en onze klanten doen daar hun voordeel mee! Onze producten zijn bovendien zeer concurrerend. Enerzijds vanwege de gestandaardiseerde onderzoeksaanpak en anderzijds door de scherpe prijsafspraken die smaakonderzoek.nl heeft gemaakt met ESSENSOR.

Sensory Budget Methode
Zorgt voor een inzicht in prestaties van uw product(en). Deze kunnen zowel onderling als met de concurrentie worden vergeleken:
- Single client testopzet
- Speciaal ingerichte / professionele testruimtes met sensorische cabines (ISO normering)
- Representatieve steekproef (ISO normering)
- Consumenten proeven een gemaximeerd aantal producten tijdens testsessies ter voorkoming van smaakadaptatie en verzadiging
- Consumenten krijgen daarnaast altijd voldoende tijd om te neutraliseren tussen inname van producten
- Een gebalanceerde en gerandomiseerde aanbieding van producten voorkomt volgorde effecten
- Generieke doelgroep
- Gestandaardiseerde vragenlijst inclusief rapportage
- Optimalisatie-analyse inbegrepen in de rapportage
- Inzet vanaf 50 testen per jaar

Sensory Indicator
Zorgt voor een indicatie in prestaties van uw product(en). Deze kunnen zowel onderling als met de concurrentie worden vergeleken:
- Single client testopzet
- Speciaal ingerichte / professionele testruimtes met sensorische cabines (ISO normering)
- Compacte steekproef
- Consumenten proeven een gemaximeerd aantal producten tijdens testsessies ter voorkoming van smaakadaptatie en verzadiging
- Consumenten krijgen daarnaast altijd voldoende tijd om te neutraliseren tussen inname van producten
- Een gebalanceerde en gerandomiseerde aanbieding van producten voorkomt volgorde effecten
- Generieke doelgroep
- Gestandaardiseerde vragenlijst inclusief rapportage
- Inzet vanaf 50 testen per jaar
Kies voor een voedingsonderzoek volgens nauwgezette normen en data
Voedingsonderzoeken bij Smaakonderzoek.nl gaat volgens nauwkeurig vastgestelde protocollen en in lijn met de normen van de belangrijke studierichting Sensory Science, ontwikkeld aan Wageningen University. De plaatsen waar de smaken van producten worden getest, zijn professionele testomgevingen waar de ISO normeringen alsmede heldere protocollen en kwaliteitshandboeken aantonen hoe secuur te werk wordt gegaan. Een smaaktest gebeurt altijd volgens vaste eenheden, want als iets funest is in deze branche is het ‘met twee maten meten’. Komt u vooral langs om uzelf te overtuigen van de zorgvuldigheid en uniformiteit waarom Smaakonderzoek.nl bekend staat. Daarnaast werkt Smaakonderzoek.nl snel, ook omdat deze professionals over drie locaties in Nederland beschikken waar de testomgevingen ingericht zijn. Alle drie met exact dezelfde normen. Alle testomgevingen zijn exact gelijk en vergelijkbaar.
Waarom de voedingstest bij Smaakonderzoek?
Over smaak valt te twisten. Een echte kok proeft elk gerecht, zegt de wereldster op dit gebied, Gordon Ramsay. Die gouden wet is de filosofie van Smaakonderzoek.nl, dat de continuïteit van uw product bovendien waarborgt bij eventuele verandering van ingrediënten – niet alles is immers altijd voorhanden. In zulke gevallen adviseert Smaakonderzoek.nl hoe u verder te werk gaat. De smaak laten testen van producten die niet alleen succesvol in de markt gezet moeten worden, maar daar ook een lang leven beschoren zijn, is hoe dan ook een logische eerste stap richting succes.
Smaakonderzoek voor supermarkten en horeca groothandel
Contact
