Geuronderzoek

Ruikt uw product naar succes? Kom erachter met een geuronderzoek!
Het verrichten van een geuronderzoek op basis van data en allerlei andere in kaart gebrachte informatie voordat een product in de markt wordt gezet, is allang geen uitzondering meer. Smaakonderzoek.nl is een initiatief van de marktleider op het gebied van professioneel sensorisch marktonderzoek: ESSENSOR. Wilt u de geur van een nieuw te lanceren product eerst aan een geuronderzoek laten onderwerpen, neem dan contact met ons op. Dat kan voor de meest uiteenlopende producten: van etenswaren, waarbij geur een bepalende rol speelt. Of juist een parfum of wc-verfrisser, of een andere geur die de toon zet in welke ruimte dan ook.
Onze producten
De producten van smaakonderzoek.nl zijn gebaseerd op zogenaamd ‘hedonisch’ onderzoek. Wij onderzoeken dus vooral wat consumenten wel of niet lekker vinden smaken, ruiken of voelen. Dat levert een schat aan informatie op en onze klanten doen daar hun voordeel mee! Onze producten zijn bovendien zeer concurrerend. Enerzijds vanwege de gestandaardiseerde onderzoeksaanpak en anderzijds door de scherpe prijsafspraken die smaakonderzoek.nl heeft gemaakt met ESSENSOR.

Sensory Budget Methode
Zorgt voor een inzicht in prestaties van uw product(en). Deze kunnen zowel onderling als met de concurrentie worden vergeleken:
- Single client testopzet
- Speciaal ingerichte / professionele testruimtes met sensorische cabines (ISO normering)
- Representatieve steekproef (ISO normering)
- Consumenten proeven een gemaximeerd aantal producten tijdens testsessies ter voorkoming van smaakadaptatie en verzadiging
- Consumenten krijgen daarnaast altijd voldoende tijd om te neutraliseren tussen inname van producten
- Een gebalanceerde en gerandomiseerde aanbieding van producten voorkomt volgorde effecten
- Generieke doelgroep
- Gestandaardiseerde vragenlijst inclusief rapportage
- Optimalisatie-analyse inbegrepen in de rapportage
- Inzet vanaf 50 testen per jaar

Sensory Indicator
Zorgt voor een indicatie in prestaties van uw product(en). Deze kunnen zowel onderling als met de concurrentie worden vergeleken:
- Single client testopzet
- Speciaal ingerichte / professionele testruimtes met sensorische cabines (ISO normering)
- Compacte steekproef
- Consumenten proeven een gemaximeerd aantal producten tijdens testsessies ter voorkoming van smaakadaptatie en verzadiging
- Consumenten krijgen daarnaast altijd voldoende tijd om te neutraliseren tussen inname van producten
- Een gebalanceerde en gerandomiseerde aanbieding van producten voorkomt volgorde effecten
- Generieke doelgroep
- Gestandaardiseerde vragenlijst inclusief rapportage
- Inzet vanaf 50 testen per jaar
Geur onderzoek: essentieel in retail, horeca en voedingsmiddelenindustrie
De experts houden doorlopend in de gaten wat de consument prettig vindt, of lekker. Vanzelfsprekend is smaak gerelateerd aan geur, dus is een geur onderzoek een logisch onderdeel van Smaakonderzoek.nl. Talloze producenten in de retail, horeca en voedingsmiddelenindustrie weten de weg naar deze innovatieve professionals te vinden. De geur van de meest uiteenlopende producten wordt hier op wetenschappelijke wijze en – dat is essentieel – volgens vaste eenheden getest. Met andere woorden: met twee maten meten tijdens een geur onderzoek, daar doet Smaakonderzoek.nl niet aan. We hanteren nauwkeurig bepaalde protocollen, vastgesteld in lijn met de normen van Sensory Science, een belanghebbende studierichting die is ontwikkeld aan Wageningen University.
Daarom: de geur laten onderzoeken doet u bij de experts van Smaakonderzoek.nl
Hoe dan ook is een geur laten onderzoeken al bij veel producenten een vast onderdeel van het proces dat een nieuw product doorloopt. Het begint met een idee en marktonderzoek, dan volgen de uitwerking, de productie en voordat de lancering daar is, willen bedrijven steevast de geur laten onderzoeken. Denkt u zelf eens aan welke geuren u in vervoering brengen. De herkenbare aftershave van een oude bekende, vers gemaaid gras in de lente, een pruttelend herfststoofpotje of verse kruiden zoals basilicum, lavendel en rozemarijn, die aan zomervakantie doen denken. Die sensatie wilt u ook teweegbrengen wanneer mensen voor de eerste keer uw nieuwe product in handen krijgen!
Smaakonderzoek voor supermarkten en horeca groothandel
Contact
