Marktonderzoek voeding

Marktonderzoek voor voeding: essentieel bij nieuw te lanceren producten
Marktonderzoek voor voeding is in deze eeuw essentieel wanneer een nieuw te lanceren product zijn vleugels gaat spreiden. Een aantal redenen:
- Interessant: u komt meer te weten over de voorkeuren en behoeftes van de consument
- Winst: u verhoogt de kans op een succesvol product
- Een sensorisch smaakonderzoek gaar dieper omdat het gebeurt aan de hand van diverse data gebaseerd op zintuiglijke reacties
- Expertise: Smaakonderzoek.nl is onderdeel van ESSENSOR, de marktleider als het gaat om smaakonderzoek, en werkt volgens de normen van Sensory Science, een belangrijke tak van studie aan Wageningen University
- Transparantie en bereikbaarheid: Smaakonderzoek heeft drie testlocaties in Nederland, waar gewerkt wordt volgens vaste protocollen en u bovendien welkom bent om een kijkje te komen nemen hoe marktonderzoek voor voeding in zijn werk gaat
Onze producten
De producten van smaakonderzoek.nl zijn gebaseerd op zogenaamd ‘hedonisch’ onderzoek. Wij onderzoeken dus vooral wat consumenten wel of niet lekker vinden smaken, ruiken of voelen. Dat levert een schat aan informatie op en onze klanten doen daar hun voordeel mee! Onze producten zijn bovendien zeer concurrerend. Enerzijds vanwege de gestandaardiseerde onderzoeksaanpak en anderzijds door de scherpe prijsafspraken die smaakonderzoek.nl heeft gemaakt met ESSENSOR.

Sensory Budget Methode
Zorgt voor een inzicht in prestaties van uw product(en). Deze kunnen zowel onderling als met de concurrentie worden vergeleken:
- Single client testopzet
- Speciaal ingerichte / professionele testruimtes met sensorische cabines (ISO normering)
- Representatieve steekproef (ISO normering)
- Consumenten proeven een gemaximeerd aantal producten tijdens testsessies ter voorkoming van smaakadaptatie en verzadiging
- Consumenten krijgen daarnaast altijd voldoende tijd om te neutraliseren tussen inname van producten
- Een gebalanceerde en gerandomiseerde aanbieding van producten voorkomt volgorde effecten
- Generieke doelgroep
- Gestandaardiseerde vragenlijst inclusief rapportage
- Optimalisatie-analyse inbegrepen in de rapportage
- Inzet vanaf 50 testen per jaar

Sensory Indicator
Zorgt voor een indicatie in prestaties van uw product(en). Deze kunnen zowel onderling als met de concurrentie worden vergeleken:
- Single client testopzet
- Speciaal ingerichte / professionele testruimtes met sensorische cabines (ISO normering)
- Compacte steekproef
- Consumenten proeven een gemaximeerd aantal producten tijdens testsessies ter voorkoming van smaakadaptatie en verzadiging
- Consumenten krijgen daarnaast altijd voldoende tijd om te neutraliseren tussen inname van producten
- Een gebalanceerde en gerandomiseerde aanbieding van producten voorkomt volgorde effecten
- Generieke doelgroep
- Gestandaardiseerde vragenlijst inclusief rapportage
- Inzet vanaf 50 testen per jaar
Marktonderzoeken voor voeding uitvoeren via Smaakonderzoek.nl
Waarom marktonderzoeken voor voeding uitvoeren belangrijk en interessant is? Behalve bovenstaande redenen doet u dit omdat smaak een ongrijpbaar fenomeen is. Men zegt ‘smaken verschillen’, maar gaat voorbij aan het gegeven dat succesvolle producten juist het omgekeerde aantonen. Bij Smaakonderzoek.nl gaan we op zoek naar de perfecte balans tussen een uniek product en een groot afzetgebied – precies de waarden van een product met continuïteit. Smaakonderzoek.nl is gespecialiseerd in het vergaren van alle informatie daarover. Sensorische marktonderzoeken voor voeding uitvoeren is hier een ware passie geworden omdat het begrip smaak zo eindeloos boeiend is.
Marktonderzoek voeding laten uitvoeren
Een veelomvattende, met wiskundige precisie samengestelde steekproef om tot die balans te komen en succesvol te worden, dat is waar Smaakonderzoek.nl voor staat. Talloze ondernemers in de voedingsmiddelenindustrie, horeca én retail weten daarom de weg naar dit toonaangevende instituut al te vinden. Uitgebreid marktonderzoek voor voeding laten uitvoeren geeft nieuwe inzichten en sluit negatieve aspecten uit. Marktonderzoek voor voeding laten uitvoeren maakt u wijzer over uw eigen product en de mogelijkheden ervan. Wilt u meer weten, neem dan contact op via het online formulier op deze website.
Smaakonderzoek voor supermarkten en horeca groothandel
Contact
