Marktonderzoek Koffie

Marktonderzoek voor koffie via Smaakonderzoek.nl
Marktonderzoek voor koffie, dat laat u aan Smaakonderzoek.nl over. Niet alleen omdat dit instituut de beschikking heeft over oneindig veel data die iets zeggen over de smaakbeleving van de consument, maar ook omdat Smaakonderzoek.nl onderdeel is van ESSENSOR, de marktleider als het gaat om sensorisch marktonderzoek. Sensorisch marktonderzoek is een belangrijke studierichting bij Wageningen University. Dan weet u als ondernemer: ik laat mijn product toetsen door de wetenschap. Kom langs bij één van onze drie testlocaties en zie met eigen ogen op welke secure wijze Smaakonderzoek.nl te werk gaat. En niets aan het toeval overlaat, want het gaat om het succes van uw product. In dit geval koffie. Sensorisch marktonderzoek voor koffie is al met al een niet meer dan logische stap.
Onze producten
De producten van smaakonderzoek.nl zijn gebaseerd op zogenaamd ‘hedonisch’ onderzoek. Wij onderzoeken dus vooral wat consumenten wel of niet lekker vinden smaken, ruiken of voelen. Dat levert een schat aan informatie op en onze klanten doen daar hun voordeel mee! Onze producten zijn bovendien zeer concurrerend. Enerzijds vanwege de gestandaardiseerde onderzoeksaanpak en anderzijds door de scherpe prijsafspraken die smaakonderzoek.nl heeft gemaakt met ESSENSOR.

Sensory Budget Methode
Zorgt voor een inzicht in prestaties van uw product(en). Deze kunnen zowel onderling als met de concurrentie worden vergeleken:
- Single client testopzet
- Speciaal ingerichte / professionele testruimtes met sensorische cabines (ISO normering)
- Representatieve steekproef (ISO normering)
- Consumenten proeven een gemaximeerd aantal producten tijdens testsessies ter voorkoming van smaakadaptatie en verzadiging
- Consumenten krijgen daarnaast altijd voldoende tijd om te neutraliseren tussen inname van producten
- Een gebalanceerde en gerandomiseerde aanbieding van producten voorkomt volgorde effecten
- Generieke doelgroep
- Gestandaardiseerde vragenlijst inclusief rapportage
- Optimalisatie-analyse inbegrepen in de rapportage
- Inzet vanaf 50 testen per jaar

Sensory Indicator
Zorgt voor een indicatie in prestaties van uw product(en). Deze kunnen zowel onderling als met de concurrentie worden vergeleken:
- Single client testopzet
- Speciaal ingerichte / professionele testruimtes met sensorische cabines (ISO normering)
- Compacte steekproef
- Consumenten proeven een gemaximeerd aantal producten tijdens testsessies ter voorkoming van smaakadaptatie en verzadiging
- Consumenten krijgen daarnaast altijd voldoende tijd om te neutraliseren tussen inname van producten
- Een gebalanceerde en gerandomiseerde aanbieding van producten voorkomt volgorde effecten
- Generieke doelgroep
- Gestandaardiseerde vragenlijst inclusief rapportage
- Inzet vanaf 50 testen per jaar
Marktonderzoek voor koffie uitvoeren: Smaakonderzoek.nl is uw partner
Een marktonderzoek voor koffie uitvoeren betekent voor Smaakonderzoek.nl uiteraard veel meer dan alleen proeven. Hier zijn de al genoemde normen strak en vastomlijnd, en wordt nimmer met twee maten gemeten. Dat zou kunnen schuren aan het begrip smaak, dat zelf juist vaak met twee maten meet. Maar niet als dat gebeurt op wetenschappelijke wijze. Smaken verschillen, dat is waar, maar des te meer komen ze overeen. Daar gaat Smaakonderzoek.nl naar op zoek: welke aspecten maken uw koffie succesvol? En welke dienen uitgesloten te worden? Marktonderzoek voor koffie uitvoeren is daarom even logisch als noodzakelijk.
Marktonderzoek voor koffie laten uitvoeren door de experts
Het ene ‘bakkie’ is het andere niet, en de koffiecultuur is booming. Er bestaan ontelbare soorten en u wilt uw koffie op succesvolle wijze op de kaart zetten. Ook letterlijk (denk aan de menukaart) want vaste afname van horeca-ondernemers is gewenst. Een marktonderzoek voor koffie laten uitvoeren maakt u wijzer over de kansen daarop. Smaakonderzoek.nl heeft de ervaring, de expertise en vooral de knowhow. Wilt u een sensorisch marktonderzoek voor uw koffie laten uitvoeren? Neem dan vooral contact met ons op.
Smaakonderzoek voor supermarkten en horeca groothandel
Contact
