Marktonderzoek Frisdrank

Marktonderzoek voor frisdrank: neem Smaakonderzoek.nl in de arm
Marktonderzoek om frisdrank tot een succesvol product te maken: het is essentieel om de doelgroep te bereiken én aan u te binden. Tijdens een marktonderzoek voor frisdrank wordt bij Smaakonderzoek.nl ingegaan op meer vragen dan alleen ‘smaakt het lekker?’. Hoewel smaken volgens het spreekwoord verschillen, komen ze juist ook vaak overeen. Maar een momentopname zegt niet zo veel als doorlopend verzamelde data over de zintuiglijke reacties van de consument. Omdat smaak naast divers, ook grillig is. Smaakt de frisdrank een week later nog net zo lekker of gaat deze vervelen? Smaakonderzoek.nl gaat dus verder, en wel door het gebruik van wetenschappelijk vastgestelde statistieken en data.
Onze producten
De producten van smaakonderzoek.nl zijn gebaseerd op zogenaamd ‘hedonisch’ onderzoek. Wij onderzoeken dus vooral wat consumenten wel of niet lekker vinden smaken, ruiken of voelen. Dat levert een schat aan informatie op en onze klanten doen daar hun voordeel mee! Onze producten zijn bovendien zeer concurrerend. Enerzijds vanwege de gestandaardiseerde onderzoeksaanpak en anderzijds door de scherpe prijsafspraken die smaakonderzoek.nl heeft gemaakt met ESSENSOR.

Sensory Budget Methode
Zorgt voor een inzicht in prestaties van uw product(en). Deze kunnen zowel onderling als met de concurrentie worden vergeleken:
- Single client testopzet
- Speciaal ingerichte / professionele testruimtes met sensorische cabines (ISO normering)
- Representatieve steekproef (ISO normering)
- Consumenten proeven een gemaximeerd aantal producten tijdens testsessies ter voorkoming van smaakadaptatie en verzadiging
- Consumenten krijgen daarnaast altijd voldoende tijd om te neutraliseren tussen inname van producten
- Een gebalanceerde en gerandomiseerde aanbieding van producten voorkomt volgorde effecten
- Generieke doelgroep
- Gestandaardiseerde vragenlijst inclusief rapportage
- Optimalisatie-analyse inbegrepen in de rapportage
- Inzet vanaf 50 testen per jaar

Sensory Indicator
Zorgt voor een indicatie in prestaties van uw product(en). Deze kunnen zowel onderling als met de concurrentie worden vergeleken:
- Single client testopzet
- Speciaal ingerichte / professionele testruimtes met sensorische cabines (ISO normering)
- Compacte steekproef
- Consumenten proeven een gemaximeerd aantal producten tijdens testsessies ter voorkoming van smaakadaptatie en verzadiging
- Consumenten krijgen daarnaast altijd voldoende tijd om te neutraliseren tussen inname van producten
- Een gebalanceerde en gerandomiseerde aanbieding van producten voorkomt volgorde effecten
- Generieke doelgroep
- Gestandaardiseerde vragenlijst inclusief rapportage
- Inzet vanaf 50 testen per jaar
Waarom marktonderzoek voor frisdrank uitvoeren?
De scoringskansen van uw product nemen toe met een sensorisch marktonderzoek. Anno nu zijn er de technieken en data om de markt beter te kunnen voorspellen, en talloze ondernemers in de retail, horeca en voedingsmiddelenindustrie maken daar handig gebruik van. Uiteraard laat de consument zich niet leiden, maar een product wel. Uw nieuwe frisdrank legt idealiter het volgende traject af: idee – uitwerking – productie – marktonderzoek frisdrank uitvoeren – in de markt zetten. Smaakonderzoek.nl gaat te werk volgens geijkte testprotocollen volgens de normen van Sensory Science, een belangrijke studie aan Wageningen University. Voorts is Smaakonderzoek.nl onderdeel van ESSENSOR, spelbepaler als het gaat om sensorisch onderzoek. Wetenschappelijk marktonderzoek voor een frisdrank uitvoeren is een logische stap in het productieproces.
Marktonderzoek voor frisdrank laten uitvoeren door de experts: Smaakonderzoek.nl
De experts op dit gebied gaan niet over één nacht ijs. Bij Smaakonderzoek.nl wordt alles in het werk gezet om een balans te vinden tussen een uniek product met een specifieke smaak, dat breed wordt omarmd. En daarnaast een gouden toekomst tegemoet gaat. De zintuigen van de consument zijn een tool waar heel slim gebruik van wordt gemaakt, wanneer u besluit specialistisch marktonderzoek voor uw frisdrank te laten uitvoeren. Bent u nieuwsgierig geworden? Neemt u dan vooral contact op, en kom eventueel langs om te zien dat marktonderzoek voor frisdrank laten uitvoeren niet alleen noodzakelijk, maar ook mateloos interessant is.
Smaakonderzoek voor supermarkten en horeca groothandel
Contact
